معادن اورانیوم استرالیا

معادن اورانیوم استرالیا  

 

دهلی نو - از دوهفته گذشته كه استرالیا سیاست خود را علیه فروش سوخت اورانیوم به هند تغییر داد، مقامات هندی می گویند: هند بدنبال فرصت هایی برای جستجو و سرمایه گذاری در معادن اورانیوم استرالیا است .

به گزارش ايرنا، رييس كميسيون انرژي اتمي هند روز پنج شنبه در حاشيه همايش انرژي پايدار كه از سوي انجمن حوزه انرژي هند برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب در گفت وگو با 'پي. تي. آي' افزود: ما در انجام اين كار مصر هستيم، هر چند به دست آوردن معادن در خارج از كشور روند بسيار پيچيده اي است و بخصوص وقتي كه بخواهيم در اين عرصه به طور مستقيم وارد شويم.

'سريكومار بانرجي' افزود: هند در حالي تمايل خود براي بدست آوردن اين معادن اورانيوم را اعلام مي كند كه استراليا نيز محدوديت فروش كيك زرد به اين كشور را برداشته است.

بانرجي ضمن تاكيد بر اينكه هند مايل است به معادن اورانيوم خارج از كشور چه در آفريقا و چه در استراليا يا هر جاي ديگر دسترسي داشته باشد، ادامه داد: استراليا بزرگترين ذخيره اورانيوم دنيا را دارد و كيفيت اين ذخاير بهتر از ذخاير ساير نقاط دنياست.

گفتني است استراليا به چين، ژاپن، تايوان و آمريكا اورانيوم مي فروشد اما بر اساس قانون عدم فروش اين ماده به كشورهايي كه معاهده منع گسترش را امضا نكرده اند، حاضر نبود به هند اورانيوم بفروشد اما نخست وزير استراليا مدتي قبل اين مانع را از سر راه هند برداشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط محمد نصر

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 358
بازدید کل : 253585
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1